hlavní strana

neděle 21. srpna 2016

Přadlenka a tkadlenka ...


... moc ráda to zkouším a jsem opravdu na začátku, další skvělé a zároveň historicky poprvé .


Jenže když mě to tak moc lákalo a i příležitost se naskytla 
a já jako slepý k houslím přišla darem od kamarádky Táni ze Zlína k pytli ovčího rouna,
 byl by hřích do toho nejít, mám pravdu ?




Ne, nezbláznila jsem se,  jen je to další lákadlo, co si vyzkoušet a jak si "rozšířit obzory" :)

A já jednoho krásného srpnového dne pytel vytáhla a s pocitem Děj se vůle boží, se do toho dala. 
Už teď musím říct, že klobouk dolů před starou tradiční dobrou ruční prací, je to vážně makačka.
Jestli z toho opravdu vznikne něco, alespoň trochu připomínající přadýnko,
 tak budu neskonale šťastná :)

Čištění ....


... Valinka samozřejmě opět vydatně pomáhala ...


... ta hezčí ...


... a ta horší strana rouna ...


... s vodou ? To já nemám šanci ...


    ... a už se sype, samozřejmě přesně daná teplota vody je nutnost ...


                                                               ... promačkávání ...


  ... další vybírání nečistot, bodláci jsou záludně schovaní ...



... a takto už se to louhuje...


 ... dva, tři dny ve stínu ...


... máchání v šamponové lázni
(ten šampon jsem šlohla manželovi, přece si nebudu plýtvat svůj, že)  :D  ...



 ... už to vypadá líp, co ? ...




 ... a už se sušíííííí ! ...


... suchých prvních 130g, tj. polovina první várky,
vlna je překvapivě jemná a příjemná na pohmat ...

  ...uskladněno na další zpracování ...


...  hned vyprána další várka ...


... ale tam jsem nejdříve vyprala a na hoďku namočila a vyprala
 a pak dala teprve odmáčet do šamponové lázně ...


..  do této várky dnes řádně napršelo, nestihla jsem to schovat, budili jsme se už do deště .
Ale myslím že nic hrozného se nestalo, snad jen že to bude vymáchlé ještě dešťovou vodou :)

Sehnat kartáče a  kolovrátek (anebo vřetánko)
a může se na věc !!!  :)

Já se tak těšííííím ! :)


Zdroj informací  a foto : Praní a čištění




Ještě jednou děkuju Táni za rouno a podporu :)

Sice jsem tu ovčinu měla v nose ještě zbytek dne, ale je to krásná práce ...






2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Jsi odvážná žena

Bella řekl(a)...

Přesnější je zvědavá (nebo zvídavá? ) Wendi ;)